SunShuttle®

  • Actieradius tot wel 300km
  • Elk uur aan zonne-energie is 10km extra bereik
  • Vervoer van max. 96 personen
  • Milieuvriendelijke uitstraling en mobiliteit;
    -  Stil, schoon en emissie vrij
    -  Degelijk en betrouwbaar
    -  Krachtig en een hoog stijgings-vermogen
    -  Lage energiekosten
    -  Zeer lage onderhoudskosten

 

SunShuttle® SPECIFICATIONS

 

 

Aandrijflijn

 

 

Type Electro motor                                                                

Drie-fase, 48 volt, 2 motoren, 15 Kw, 230 Nm. Optioneel 4 motoren

Snelheid

Gemaximaliseerd op 25 km per uur

Aandrijving (direct, versnellingsbak, reductor...)

2 Reductors, 14,8:1, uitgaand 3400 Nm. Optioneel 6800 Nm. Geen differentieel,

geen versnellingsbak, geen verlies van energie.

Klimvermogen, bij 30 volwassenen en 30 kinderen

10% bij lage snelheid, 3% bij maximum snelheid. Optioneel 20% bij lage snelheid.

Actieradius per laadcycli op vlak terrein met 100% bezetting, zonder zonne-energie                                                    

150 km

Accu’s

 

 

Loodzuur AGM tractie

Maximum 2.200 kg / 82 Kw (x80%).

Zonnepanelen

 

 

Techniek (monokristallijn...)

Monokristallijn, hoog rendement, glas/glas modules.

Oppervlak

Glas aan de bovenkant, glas aan de onderkant.

Functie

Opladen van de accu’s! 4,65 Kw piek per uur.

Prestatie

Tot 10 km extra rijafstand per uur van de zon!

Afmetingen en capaciteit

 

 

Trekkend voertuig L x W  x H en gewicht

3.40m x 1.80m x 2.60m, 1450 kg exclusief accu’s.                                           

Wagons L x W x H en gewicht

6.60 m x 1.80m x 2.60m, 1450 kg.

Totale trein

18.70m x 1.80m x 2.60m, 4350 kg exclusief accu’s.                                     

Samenstelling van de trein

Trekker + 2 wagons, 2 rijen kuipstoeltjes of banken aan de zijkant van de wagons,

Waarbij de mensen kijken naar elkaar, maximum 60 personen.                                                                                          

Chassis en structuur, technologie en materialen

 

 

Trekkend voertuig

Integraal aluminium gelast, gepoedercoat frame,

chassis en cabine bestaan uit een stuk.

Wagons

Integraal aluminium gelast, gepoedercoat frame,

chassis en cabine bestaan uit een stuk.

Body technologie en materialen

 

 

Trekkend voertuig

Dibond sandwich panelen, multiplex vloer,

Veiligheidsglas, halfzak ramen, deur van veiligheidsglas.

Wagons

Aluminium of Dibond sandwich panelen, multiplex vloer,

Veiligheidsglas, halfzak ramen, deur van veiligheidsglas.

Assen en suspensies

 

 

Trekkend voertuig

Voorkant: stalen torsie arm met stuurarmen.

Achterkant: stalen torsie arm, geïntegreerde aandrijfassen/reductors/motoren.

Wagons

Voor- en achterkant: stalen torsie arm met stuurarmen.

Remsysteem

 

 

Trekkend voertuig

Remsysteem met noodstop op de motoren, remt bij het loslaten van het gaspedaal.

Regenereert energie.

Hydraulische remmen op alle wielen, bediend door de voetpedaal,

Elektrische (actuator) "handrem" op de achterwielen.                                                                                                                                                                  

Wagons

Hydraulische rem op alle wielen, dissel met oplooprem,

Elektrische (actuator) "handrem" op de achterwielen.                                                                    

Stuurinrichting

 

 

Trekkend voertuig

Direct, elektrische stuurbekrachtiging op de voorwielen

elektronische differentiël op de achterwielen, aangestuurd door een

stuurpotentiometer op het voor wiel.

Wagons

 

Voor- en achterwiel sturing, mechanisch aangestuurd door 2 kruislings

geplaatste trekstangen.

Draaicirkel

 

16 meter minimum, als het wenselijk is dat de wagons exact de trekker volgen.

Wielen en banden

13 inch stalen wielen, 185 x 13 inch banden.

 

Audio

Standaard omroepinstallatie met microfoon en speakers.

Standard chauffeur-attentie (stop) knop.

Zelfstandig Led scherm met USB aansluiting in de wagons.

 

Rolstoel toegang

Inklapbare rolstoel plaat in de eerste wagon.

 

Reglementering / homologatie

 

Gehomologeerd voor de openbare weg in Europa.